Розділ 2. Речення - § 11. Види речень за метою висловлювання та інтонацією

Завдання 1

Прочитай виразно вірш Оксани Сенатович.
Чуєш, друже мій, розмови? З вітром листя гомонить, з сонцем - ниви і діброви, із озерами - блакить. Розмовляють доли, води... Стань, послухай, роздивись. Мову рідної природи розуміти серцем вчись.
• Знайди в тексті розповідні, питальні і спонукальні речення. Прочитай їх із відповідною інтонацією.
• Випиши спонукальні речення. Вимов їх із підсилювальною інтонацією. Якими стануть ці речення? А який знак треба буде поставити в кінці таких речень?

Розв'язання:

Розповідні речення: З вітром листя гомонить, з сонцем - ниви і діброви, із озерами - блакить. Розмовляють доли, води...
Питальні речення: Чуєш, друже мій, розмови?
Спонукальні речення: Стань, послухай, роздивись. Мову рідної природи розуміти серцем вчись.
⦁ Якщо речення вимовляють з особливим почуттям, із підсилювальною
інтонацією, то вони стають окличними. У кінці окличних речень ставлять знак оклику.

Повідомити про помилку