Українська література другої половини ХІХ ст

Реклама:

12. Прочитайте матеріал про реалізм у малярстві й розгляньте роботи Г. Курбе «Жінки, що просіюють зерно» та А. Мокрицького «Портрет дружини», визначте ознаки романтизму й реалізму в цих картинах.

Французький художник Жан Дезіре Гюстав Курбе вивів на перший план нових героїв — простих людей.

Він писав: ««Я твердо дотримуюся поглядів, що живопис ... може полягати лише в зображенні реальних, даних нам речей».

Картина «Жінки, що просіюють зерно» написана Курбе у 50-роках XIX століття. Проте вона відрізняється від інших робіт цього періоду. Твір написаний не на соціальну тематику, є майже пастораллю.

Ми бачимо чарівних у своїй простоті селянок за роботою, іскристий колорит, багате освітлення. Жовте світло заливає все навколо; велике рудувате покривало, розстелене на підлозі; хмари пилу, що піднімаються над зерном; локон, що спадає на шию однією з жінок; руки кольору топленого молока, витягнуті руки селянки — гладенькі, як прибережні камені; хлопець, скриня, повні мішки зерна. Все тут реальне, насичене життям.

Світлом романтизму сповнений «Портрет дружини» Аполлона Мокрицького. Молода гарна жінка з променистими очима, зачіскою «на проділ» чорних кіс, у сукні кольору каштанів із декольте зображена на тлі яскравих квітів і трохи захмареного неба. Її врода разом із поетичним пейзажем підкреслює нюанси романтичного образного кола, де прекрасна зовнішність і середовище наче відбивають внутрішні риси цієї жінки. Бачимо, що на цій картині відсутні елементи щоденного, буденного життя.

Бачимо, що тут присутні улюблені мотиви художників-романтиків: любов до екзотики, одухотвореність і прагнення до прекрасного.

Повідомити про помилку
Реклама:
-->