Розділ 6. Вивчаємо письмове множення і ділення на двоцифрове та трицифрове число
Назад до 1 | № 2 | Вперед до 3 |
Сторінка 69 вправа 2. Визнач вид кожної задачі. Поясни короткі записи задач. Прокоментуй розв’язання задач двома способами. Що цікаве можна помітити?
1) Із двох станцій одночасно виїхали назустріч один одному два товарні потяги й зустрілися за 5 год. Один потяг рухався зі швидкістю 29 км/год, а інший — зі швидкістю 35 км/год. Визнач відстань між станці ями.
2) Двоє робітників, працюючи разом, виконали планове завдання за 5 год. Щогодини один робітник виготов ляв 29 деталей, а інший — 35 деталей. Скільки деталей становило пла нове завдання?
Вид задачі 1 – одночасний рух двох тіл у різних напрямках
1 спосіб:
1) 29 • 5 = 145 (км) – шлях, що подолав перший потяг;
2) 35 • 5 = 175 (км) – шлях, що подолав другий потяг;
3) 145 + 175 = 320 (км) – відстань між станціями.
2 спосіб:
(29 + 35) • 5 = 320 (км)
Відповідь: відстань між станціями – 320 км.
Вид задачі 2 – на спільну роботу
1 спосіб:
1) 29 • 5 = 145 (д.) – виготовляв за 5 годин 1 робітник;
2) 35 • 5 = 175 (д.) – виготовляв за 5 годин 2 робітник;
3) 145 + 175 = 320 (д.) – виготовляли обидва за 5 годин.
2 спосіб:
(29 + 35) • 5 = 320 (д.)
Відповідь: двоє робітників, працюючи разом, виконали планове завдання за 5 годин.