Мова й мовлення

Реклама:

Умова:

1. Підготуйтесь і виразно прочитайте вірш в особах.
Піднімає джміль фіранку,
каже: - Доброго вам ранку!
Як вам, бджілко, ночувалось?
Чи дощу не почувалось?
Виглядає бджілка з хатки:
- У дзвіночку добре спатки.
Цей дзвіночок - як намет,
тільки дощ - як кулемет.
Ліна Костенко
2. Чи дотримуються культури мовлення джміль і бджілка? Чому ви так думаєте?
3. Спишіть із коментуванням: І варіант - першу строфу; ІІ варіант - другу строфу. Підкресліть слова із буквосполученнями дж, дз. Побудуйте звукові моделі цих слів.


Розв'язання:

1. Піднімає джміль фіранку, 
каже: - Доброго вам ранку! 
Як вам, бджілко, ночувалось? 
Чи дощу не почувалось?

2. Виглядає бджілка з хатки:
- У дзвіночку добре спатки. 
Цей дзвіночок - як намет, 
тільки дощ - як кулемет.

3. Джміль [— = • =], [дж м’і л’],
бджілка [— = • — — •], [б дж’і л к а],
дзвіночок [— = • — • — • —], [дз в’і н о ч о к].

Повідомити про помилку
Реклама: