Будова слова
Назад до 65 | Вправа 66 | Вперед до 67 |
Умова:
1. Прочитай текст. Чому він має таку назву?
Кінь утік
Учні схилилися над зошитами. Працювали само¬стійно. Віталик уже закінчував розв’язувати задачу, як раптом на парту впала записка. «Знову, мабуть, від Петрика, - подумав собі. - Знову просить ковзани. Чого я маю весь час їх давати?»
- Іване Петровичу, - сказав Віталик, - мені хтось записку кинув... Хіба ж так можна?
- Записки на уроці писати не можна, - відповів учи тель. - А як уже тобі хтось написав, то розповідати про неї вчителеві недобре, Віталику. Записка - це ж таємниця...
У класі запанувала тиша. Хлопці час від часу поглядали на Віталика, і в їхніх поглядах він бачив подив та обурення.
Віталик розгорнув записку і прочитав: «Віталику, - писав Петрик, - я намалював вогнегривого коня. Якщо хочеш, дам тобі».
На перерві Віталик підійшов до Петрика:
- Давай коня...
- Кінь утік... - тихо відповів Петрик.
За Василем Сухомлинським
2. Спиши кінцівку тексту. Підкресли слова із чергуванням звуків у корені. Які це слова: змінені чи спільнокореневі? Доведи свою думку.
Розв'язання:
2. На перерві Віталик підійшов до Петрика:
- Давай коня ...
- Кінь утік ... - тихо відповів Петрик.
Це змінені слова, змінилася форма слова, закінчення.
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150