ТЕКСТ

Стор. 10

Вправа 2. Прочитай. Чи можна цей запис вважати текстом? Чому?

ХТО РОЗУМНІШИЙ?

От один панок запитує діда:

— Скажіть, хто з нас кому повинен дати дорогу: чи той, що згори їде, чи той, що під гору?

— Розумний завжди дасть дорогу, куди б він не їхав, — відповідає дід.

Їхали два пани один одному назустріч, їдуть і ніби не бачать один одного. Аж тут їхні вози зчепилися й стали. Почали пани сваритися: хто кому повинен був дати дорогу. Сварилися, сварилися — аж іде старий дід.

Тоді пани повернули: один — ліворуч, а другий — праворуч, та й роз’їхалися, бо дуже їм не хотілося зоставатися в дурнях.


Можна, тому що речення об'єднані спільною темою, зв'язані за змістом, розташовані в певній послідовності та мають сюжет.

 

Розташуй частини тексту у правильній послідовності.


ХТО РОЗУМНІШИЙ?

Їхали два пани один одному назустріч, їдуть і ніби не бачать один одного. Аж тут їхні вози зчепилися й стали. Почали пани сваритися: хто кому повинен був дати дорогу. Сварилися, сварилися — аж іде старий дід.

От один панок запитує діда:

— Скажіть, хто з нас кому повинен дати дорогу: чи той, що згори їде, чи той, що під гору?

— Розумний завжди дасть дорогу, куди б він не їхав, — відповідає дід.

Тоді пани повернули: один — ліворуч, а другий — праворуч, та й роз’їхалися, бо дуже їм не хотілося зоставатися в дурнях.

 

Подумай, за якими ознаками розрізняють типи текстів. Визнач, до якого типу належить цей текст.


Типи текстів розрізняють за ознакою мети: розповісти, описати або висловити міркування.

Цей текст належить до тексту-міркування, оскільки дається відповідь на питання: «Хто розумніший?».

Повідомити про помилку