ДІЄСЛОВО
Назад до стор.151 (14) | Вправа стор.151 (15) | Вперед до стор.152 (16) |
Стор. 151
15. Напиши листа другові (подрузі).
Спочатку розкажи про себе, а потім поцікався: як він (вона) навчається, що читає, чим захоплюється, де буває під час канікул, коли приїде до тебе в гості тощо.
Підкресли дієслова. Познач у них закінчення. Поясни написання.
Привіт, Софійко!
Сьогодні пишу листа, бо маю чудові новини. Зараз старанно вивчаю всі предмети. Незабаром наступлять літні канікули і я поїду в спортивний табір.
Напиш[еш] про свої новини? А які ти маєш успіхи? Як плануєш провести канікули? З нетерпінням чекаю твого листа.
Твоя подруга Оленка.
Для перевірки закінчення дієслова визначаємо час дієслова за питанням і за особовим займенником або пов’язаним словом: пишу (що я роблю?, теп. ч., 1 ос. одн.), маю (що я роблю?, теп. ч., 1 ос. одн.), вивчаю (що я роблю?, теп. ч., 1 ос. одн.), наступлять (що вони/канікули зроблять?, майб. ч., 3 ос. мн.), поїду (що я зроблю?, майб. ч., 1 ос. одн.), напишеш (що ти зробиш?, майб. ч., 2 ос. одн.), маєш (що робиш?, теп. ч.), плануєш (що робиш?, теп. ч.), провести (що зробити?, неозначена форма дієслова), чекаю (що я роблю?, теп. ч., 1 ос. одн.)
- стор.140 (1)
- стор.141 (2)
- стор.141 (3)
- стор.142 (1)
- стор.143 (2)
- стор.143 (3)
- стор.144 (1)
- стор.145 (2)
- стор.146 (3)
- стор.146 (4)
- стор.146 (5)
- стор.147 (6)
- стор.147 (7)
- стор.148 (8)
- стор.148 (9)
- стор.149 (10)
- стор.149 (11)
- стор.150 (12)
- стор.151 (13)
- стор.151 (14)
- стор.151 (15)
- стор.152 (16)
- стор.152 (17)
- стор.153 (18)
- стор.153 (19)
- стор.154 (20)
- стор.154 (21)
- стор.155 (22)
- стор.155 (23)
- стор.155 (24)
- стор.156 (1)
- стор.157 (2)
- стор.157 (3)
- стор.157 (4)
- стор.158 (5)
- стор.158 (6)
- стор.158 (7)
- стор.159 (8)