ЛЕКСИКОЛОГІЯ - 20. Пароніми - 21. Лексична помилка

Реклама:

5. Прочитайте словникову статтю та виконайте завдання.


СУРЖИК, -у, чол.

А. Доведіть, що слово суржик не омонім, а багатозначне слово.

Між значеннями багатозначного слова є внутрішній зв'язок. В омонімів відсутні будь-які значеннєві зв'язки. У тлумачному словнику омоніми позначають цифрами, що стоять безпосередньо після заголовного слова. У багатозначних словах цифрою позначають кожне значення.

Б. Напишіть допис (для соціальної мережі) з порадами, як боротися із суржиком. Наведіть у ньому приклади заміни суржикових слів на літературні.

Цікавою є вправа на виправлення помилок. І помилки виправляти можна не лише свої, а й чужі, бо так навіть цікавіше. Вчителеві слід взяти якусь цікаву статтю чи книгу і переробити її, додавши кілька помилок.

Можна виправляти помилки у справжній рекламі. Реклама заполонила світ і оточує нас повсюди, та часто створена абсолютно безграмотно. Можна сфотографувати та надрукувати, для подальшого редагування, рекламу на вулиці. Виправляти помилки у рекламі - це цікаво, практично, корисно і повчально.

Наступна порада для боротьби з суржиком - це робота над збільшенням словникового запасу, а також над його аналізом та редагуванням.

Використовуйте відеолайфхаки. Корисно дивитися експрес-уроки про типові помилки у мовленні. Крім цього, в інтернеті є багато відео про суржик в українській мові. А ще можна слухати блогерів, переглядати їхні канали.

Знайдіть співрозмовників з різних куточків України і ви зможете познайомитися з особливостями мови в різних регіонах.
І, нарешті, остання порада - читайте книги та дивіться фільми українською мовою.

Приклади: кстаті - до речі, тоже - теж, пока - бувай, вообще -зовсім.

Повідомити про помилку
Реклама: