ЛЕКСИКОЛОГІЯ - 22. Докладний письмовий переказ

Реклама:

§ 22. ДОКЛАДНИЙ ПИСЬМОВИЙ ПЕРЕКАЗ ТЕКСТУ РОЗПОВІДНОГО ХАРАКТЕРУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ ТВАРИНИ

3. Прочитайте текст і виконайте завдання.


А. Які типи мовлення — розповідь, роздум, опис — наявні в тексті? Який із них головний, а який — допоміжний?
Головний - розповідь. Допоміжний - опис.

Б. Знайдіть у тексті синоніми й антоніми. Яку роль вони відіграють?

Синоніми: великі - здоровенні, лисою - голою.
Антоніми: близько - далі, підводилося - сідало.
Синоніми допомагають уникнути тавтології.
Антоніми дають змогу чіткіше, яскравіше виразити думку.

В. Прочитайте текст удруге. Після цього самостійно складіть за ним простий план і запишіть його.

1.    Пошук найкращого шляху до гнізда.
2.    Пташеня у гнізді.
3.    Страх зустрітися з орлицею.

Г. Напишіть за планом докладний переказ.

Хлопчики хотіли дістатися до гнізда. Вони не могли зрозуміти, як це швидко та легко зробити. Врешті-решт вирішили видиратися на скелю, чіпляючись за кожний виступ руками й ногами.

У гнізді хлопці побачили одне велике орленя з довгою шиєю, лисою головою, гачкуватим дзьобом і здоровими пазурами на задніх пальцях ніг. Пташеня відчувало безпеку, бо щоразу то вставало, то сідало, сичало та крутилося.

Хлопці знали, що орлиця-матір може напасти на викрадачів дитини, тому швидко спустилися і поїхали якомога далі.

Повідомити про помилку
Реклама: