ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ

Реклама:

Вправа 392. І. Прочитайте вголос текст, дотримуючись орфоепічних правил. Визначте його тему й основну думку. Що корисного для себе ви дізналися?

Тема – важливість сніданку.

Головна думка – сніданок дуже важливий прийом їжі, тому їм нехтувати не варто.

ІІ. Виконайте завдання до тексту.

1. Знайдіть по одному слову з двома: а) м’якими приголосними; б) дзвінкими; в) глухими.

а) слова з двома м’якими звуками: нехтують ([й], [т']), мінімум ([м’], [н´]; б) дзвінкими звуками: крім ([р'], [м]), обід ([б'], [д]; в) глухими звуками: їсти ([с], [т]), час ([ч], [с]).

2. Запишіть виділені слова фонетичною транскрипцією.

Пробудження [пробу́джеин':а], тепленької [теипле́н'койі], життєдіяльності [жиет':едійа́л'нос'т'і].

3. Знайдіть три слова, під час вимови яких приголосні уподібнюємо.

Сніданок [с'н'], вранці [н'ц'], після [с'л'], життєдіяльності [с'т'].

4. Знайдіть два слова, які можна змінити або до яких можна дібрати спільнокореневі слова так, щоб відбулося чергування звуків.

Соку — сік (о/і), пробудитися — пробудження (д/дж), довели — доводили (е/о).

5. Поясніть доцільність чергування [у] - [в].

[в] уживаємо для того, щоб уникнути збігу голосних.

6. Випишіть п’ять слів з вивченими орфограмами, обґрунтуйте написання.

Щоденного (подвоєння приголосних), з’їсте (вживання апострофа), імунітет (правопис іншомовних слів), тепленької (ненаголошені и, е в коренях слів), ліжка (уподібнення приголосних).

7. Виконайте фонетичний розбір слова сніданок.

Сніданок [с'н'іда́нок]. 8 б., 8 зв.

с [с'] — пригол., гл., м’як.; буква с;
н [н'] — пригол., дзв., м’як.; буква н;
і [і] — гол.; буква і;
д [д] — пригол., дзв., тв.; буква д;
а [а] — гол.; буква а;
н [н] — пригол., дзв., тв.; буква н;
о [о] — гол.; буква о;
к [к] — пригол., гл., тв.; буква к.

Повідомити про помилку
Реклама: