РОЗДІЛ 3. ІСТОРИЧНА НАУКА ТА ІСТОРИЧНА ПАМ’ЯТЬ

Реклама:

4. Підготуйте промову на одну із запропонованих тем: «Історичні міфи: користь і шкода».


Наприклад, що Грушевський — перший президент України. Така інформація є навіть у деяких підручниках. Але він не був президентом ніколи. Такої посади в його часи просто не було. Він був головою Центральної ради, тобто по факту — головою парламенту. Але міф є. Він запущений. Його активно підтримували в медіа у 90-х. Такі міфи важко долати, тому що сила ЗМІ й маскультури завжди більша, ніж голос науковців. Доступний масовий продукт споживають тисячі людей, і тільки невелика частка споживачів буде вникати в деталі і пробуватиме для себе з’ясувати, як було насправді. Тут нічого не вдієш. Більшість людей — не історики, і для них історія існує у формі історичної пам’яті, а не історії як науки. А історична пам’ять — це просто система уявлень про певні події. Ці уявлення завжди викривлені, міфологізовані, і, звичайно, вони можуть не збігатися з реальністю.

Повідомити про помилку
Реклама: