Художня література - Художній образ

Реклама:

8. Як ви розумієте слова із заголовка цього розділу — духовна діяльність людини?

На мою думку, основу духовного життя людини становить духовна діяльність, яку можна розглядати як діяльність свідомості, в процесі якої виникають нові думки й почуття, образи та уявлення про природні та соціальні явища. Результатом цієї діяльності стають певні погляди людей на світ, наукові ідеї і теорії, мораль, мистецтво, релігія. Вони втілюються в моральних принципах та нормах поведінки, творах народного та професійного мистецтва, в релігійних обрядах, ритуалах.

9. Знайдіть на другому форзаці підручника зразок літературного паспорта. Поміркуйте, чому заповнення (чи незаповнення) окремих пунктів залежить від того, до якого літературного роду — лірики, епосу чи драми — належить художній твір.

Я думаю, що заповнення (чи незаповнення) окремих пунктів літературного паспорта художнього твору залежить від того, до якого літературного роду — лірики, епосу чи драми — належить художній твір. Кожен з цих родів має свої характерні ознаки.

Так, в епічних творах зображуються повнокровні людські характери і різноманітні події, через які вони розкриваються. Ці події організовуються в сюжетну систему. Тип оповіді — об'єктивна розповідь, яка інколи порушується авторським коментарем у формі ліричних чи публіцистичних відступів.

На відміну від епічних, ліричні твори відтворюють внутрішній світ людини, її настрої, емоції, переживання, думки, викликані певними реаліями життя. У ліриці немає сюжету, розгорнутих характерів, великих описів.

Драматичні твори призначені для постановки на сцені, цим зумовлені і їх особливості. Автор говорить не сам, а вкладає свої думки в діалоги та монологи дійових осіб. Цим драма відрізняється від епосу, а спільною рисою цих родів літератури є їх сюжетність.

10. Опишіть художній образ, що подано на обкладинці цього підручника (усно).

На обкладинці цього підручника бачимо репродукцію картини із серії картин «Дитячі сни» львівської художниці Вікторії Ковальчук.

Її мистецтво ніби таке ефемерне, але воно виховує людину, вчить її розуміти красу і прагнути її.

Художні образи: нюховий образ — пахощі дивних квітів; слуховий образ — помах крил чарівного птаха; зоровий образ — кольорове листя дивних квітів.

Образ-символ — жар-птиця (символ щастя, у яке необхідно вірити, щоб там не сталося, хто б не заважав).

11. Уважно розгляньте репродукції картин «Дуб» і «Старий дуб» І. Шишкіна та фото (с. 4). Який образ вам більше сподобався? Запишіть його в зошит, наділивши епітетами.

Мені найбільше сподобався образ старого дуба, зображеного на репродукції картини І. Шишкіна.

Стовбур дуба на передньому плані намальований із дивовижною точністю і ретельністю. Тут можна легко побачити шорсткість кори і вигини гілок. Дерево виглядає настільки реальними, що рука тягнеться до нього, щоб відчути тепло, що виходить від цього велетня.

Епітети до слова дуб: могутній, кучерявий, височенний, кремезний, сильний, міцний, старезний, довголітній.

Повідомити про помилку
Реклама: