СИНТАКСИС І ПУНКТУАЦІЯ - § 7. Види словосполучень

Реклама:

ДЗ. Прочитайте текст і виконайте завдання.

Марадона з нашого класу

Коли він уперше з’явився в класі, ми не знали, що це нам щастя з неба звалилося. Ніхто не міг навіть запідозрити в тому тюхтійкуватому хлопцеві Марадону. Він був ніби сонний, і, здавалося, ніщо у світі не може розворушити його. Коли ми йшли грати у футбол, — це було після уроків, — нікому й на думку не спало запросити його, хоч у нас і бракувало одного гравця. Хто б міг подумати, що він перестає бути вайлом, тільки зачує гупання м’яча.

   Уже не пригадаю, як він усе-таки потрапив із нами на стадіон. Зате добре пам’ятаю, що було далі. Він підхопив м’яч у центрі поля та, жонглюючи, проніс його до воріт. Обминув воротаря, як стовп, перекинув м’яч із ноги на ногу, потім — коліном його на голову й головою обережно закинув у сітку. Як на тренуванні, коли ніхто не заважає. Але ж це було не тренування, а двостороння гра. Навкруг нього стояли, роззявивши рота, троє захисників. Це був майже шок. Таке ми бачили тільки по телевізору, у репортажах чемпіонату світу.

   Уважно придивившись до нього, я раптом зрозумів: це ж викапаний Марадона (За М. Слабошпицьким).

А. Випишіть із перших трьох речень усі можливі словосполучення та визначте вид кожного з них за: 1) кількістю слів; 2) способом вираження головного слова.

Б. Навчіться стисло переказувати текст (усно).


Уперше з'явився в класі — складне, дієслівне; з неба звалилося — просте, дієслівне; не міг навіть запідозрити — просте, дієслівне; запідозрити в хлопцеві — просте, дієслівне; в тому тюхтійкуватому хлопцеві — просте, іменникове; запідозрити Марадону — просте, дієслівне; не може розворушити його — просте, дієслівне.

Повідомити про помилку
Реклама: