Розділ 1. Текст - § 3. Засоби зв'язку речень у тексті

Умова:

Прочитайте речення. Чи можна їх вважати текстом? Чому?
Кріт - один із найкращих копальників у природі. У нього могутні передні лапи, що мають форму лопати. Спритна тваринка викопує нору і ховається в ній протягом однієї хвилини! За ніч кріт може вирити тунель завдовжки 68 метрів.
Прослідкуй, як речення в тексті пов'язані одне з одним.
Про кого говориться в першому реченні? А у другому?
Які слова вживають замість слова кріт, щоб не повторювати його?
Чи пов'язане третє речення з попередніми? Яке слово допомагає передати цей зв'язок і замінює слово кріт?
Яке слово з четвертого речення пов'язує його з усіма попередніми?

Розв'язання:

В першому реченні говориться про крота. В другому - про його лапи, які схожі на лопату.
Кріт - у нього - спритна тваринка - кріт.
Речення в тексті зв’язані між собою. Цей зв’язок передається за допомогою різних мовних засобів: повторів слова, близьких за значенням слів.

Повідомити про помилку