Розділ 1. Текст - § 5. Спостереження за ознаками текстів різних стилів

Умова:

Поміркуйте, як ви будете висловлюватись у ситуаціях, коли потрібно:
• розказати друзям смішну історію, яка нещодавно трапилася з вами;
• на уроці української мови відповісти на запитання вчителя, що називається текстом;
• на уроці читання описати красу берізки восени.
• Розіграйте розмову за однією із ситуацій.

Розв'язання:

Розказати друзям смішну історію, яка нещодавно трапилася з вами (радісно та виразно розкажу про випадок);
На уроці української мови відповісти на запитання вчителя, що називається текстом (впевнено розкажу правило);
На уроці читання описати красу осінньої берізки (використаю окличні речення, образні слова).

- Насамперед придумаємо до тексту-опису зачин.
- Росте білокора берізка в гаю.
- Яка вона?
- Струнка і тендітна.
- Які у берізки кіски?
- Тонкі й ніжні.
- Як прибрала деревце осінь?
- Осінь подарувала їй золоте вбрання.
- Чи задоволена берізка своїм вбранням?
- У ньому берізка така загадкова. Пишається, немов наречена.
- Як почувається берізка напередодні зими? Чому?
- Вона дещо зажурена, бо скоро зима. Вітер позриває з неї золоті листочки і пташки не співатимуть їй веселих пісень.
- А як ми втішимо берізку, щоб вона не сумувала?
- Не сумуй, берізко! Настане весна, ти зазеленієш, до тебе прилетить багато пташок, сонечко тебе зігріє.

Повідомити про помилку