УРОКИ РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ

Реклама:

Вправа 576. ІІ. Виконайте завдання до тексту.

1. Доведіть, що це текст, користуючись схемою «Істотні ознаки тексту». Свою відповідь розпочніть так: «Прочитаний уривок є текстом, тому що в ньому можна визначити тему й основну думку...».

Речення зв'язані між собою за змістом.

2. Визначте тему й основну думку тексту. Що відображає заголовок до тексту - тему чи основну думку?

Заголовок відображає тему тексту. Можна визначити мікротеми та ключові слова.

Тема: у тексті розповідається про те, як римський імператор Діоклетіан покинув престол і зайнявся вирощуванням капусти.

Основна думка - справжні цінності завжди навколо нас.

Основний задум - розповісти про цілющі властивості капусти.

3. Визначте мікротеми тексту та звірте свою відповідь з поданою нижче таблицею. Доведіть, що виділені в тексті речення є тематичними. Які слова в мікротемах є ключовими? Доповніть усно таблицю до тексту.

Мікротеми Тематичні речення Ключові слова
1. Цілющі властивості капусти 3 давніх-давен люди оцінили поживні й цілющі якості капусти. Поживний, цілющий, сім благ, сік.
2. Діоклетіан проміняв престол на капусту Там, на превеликий подив колишніх підданих, імператор почав вирощувати капусту.  Імператор, вирощувати, капуста.
3. Імператор захворів Кілька років тому Діоклетіана мучив глухий біль у животі. Мучив, глухий біль, у животі.
4. Капуста допомогла І справді, вилікував Діоклетіана свіжим капустяним соком.  Вилікувався капустяним соком.
5. Імператор змінює свої переконання Нині ця віра розвіялася, мов туман.  Віра розрослася.
Повідомити про помилку
Реклама: