УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ - Українські пісні (Зажурилась Україна - За Сибіром сонце сходить)

Реклама:

7. Що таке художній паралелізм? Знайдіть кілька прикладів цього художнього засобу в пісні про Б. Хмельницького. Яку роль він відіграє у творі?

Художній паралелізм — стилістичний прийом паралельного зображення в художній літературі (особливо в поезії) явищ природи і людського життя через їх зіставлення.

Прийом паралелізму найчастіше можна спостерегти у творах усної народної творчості.

Приклади художнього паралелізму в пісні «Чи не той то хміль»?

1) Чи не той то хміль, що коло тичин в’ється?
Ой той то Хмельницький, що з ляхами б’ється.

2) Чи не той то хміль, що по пиві грає?..
Ой той то Хмельницький, що ляхів рубає.

3) Чи не той то хміль, що у пиві кисне?
Ой той то Хмельницький, що ляшеньків тисне.

8. Чому Устима Кармелюка називають українським Робіном Гудом?

Робін Гуд — герой середньовічних англійських народних балад, ватажок лісових розбійників, який за переказами боровся за справедливість — грабував багатих лицарів і священиків, віддаючи здобич біднякам. Його вважають національним героєм Англії.

Не дивно, що і Устима Кармалюка називають українським Робіном Гудом.

Він був унікальною особистістю. Протягом 23-х років здійснив із повстанцями понад тисячу нападів на поміщицькі маєтки (1813—1835). У 1830—1835 рр. очолював загін повстанців, який нараховував приблизно 20 тис. селян. На їхню думку, вони відновлювали справедливість, забираючи гроші в багатих і віддаючи їх бідним. Царська влада називала Кармалюка розбійником, натомість народ вважав його героєм, своїм заступником. Про народного месника складали багато легенд.

9. Як ви розумієте його слова: «...Хоч, здається, не в кайданах, а все ж не на волі»?

Устима Кармелюка кілька разів заарештовували, катували, засилали в Сибір, але він мужньо зносив тортури, чотири рази тікав із каторги. В Старій фортеці в Кам’янці-Подільському є вежа, яка носить ім’я Кармалюка. В ній тричі тримали за гратами Устима Кармалюка.

Тож слова «Хоч, здається, не в кайданах, а все ж не на волі», я розумію так: утікаючи з Сибіру чи з в’язниці, Устим Кармелюк не міг відчувати себе вільною людиною. Навколо панувало панське свавілля, а власне горе та недоля, як і неволя селян-кріпаків були надзвичайно нестерпними для народного героя.

Повідомити про помилку
Реклама:
-->