Вправа 401 - 500

Реклама:

448. І. Визначте, у яких словах відображено основну думку притчі. Запишіть її.

Треба використовувати протягом життя кожний свій талант так, щоб він став у нагоді як самому господареві, так і служив іншим людям.

Змоделюйте діалог батька з синами.

- Сини мої, розкажіть, як ви розпорядилися талантами.

- Я з п'яти отримав ще стільки ж!

- А я подвоїв те, що ти мені дав!

- Ну, а ти, синку молодший?

- У мене нічого не вийшло, бо я закопав ті гроші у землю і не скористався ними.

- Ти ледачий, немає тобі довіри!

- Чому?

- Бо треба використовувати протягом життя кожний свій талант так, щоб він став у нагоді як самому господареві, так і служив іншим людям.

Таланти

Один заможний чоловік вирішив подорожувати. Свій будинок він залишив наглядати трьом синам, дав їм на це гроші: старшому - п'ять, середньому - два, а молодшому - один талант (у давнину талантом називалася велика міра срібла). Коли батько повернувся з мандрівки, він покликав своїх синів, щоб дізнатися, як вони розпорядилися талантами. Виявилося, що старший вдало використав гроші та виручив на них ще п’ять талантів. Середній син також подвоїв те, що було йому залишено. Батько був дуже задоволений і пообіцяв нагородити працелюбних дітей. Тільки молодший син не потішив старого, він сховав срібло від людей, закопавши його в землю. Розсердився батько на цього сина, назвав його ледащим та лукавим. За те, що він не захотів подбати про збільшення отриманих грошей, батько більше не став виказувати йому довіри у веденні сімейних справ. З того часу здібності людини стали називатися талантами. Кожна людина отримує їх від Бога: умілі руки або ясний розум, дар щось створювати або просто добре серце. І це не може бути не задіяним, закопаним у землю. Треба використовувати протягом життя кожний свій талант так, щоб він став у нагоді як самому господареві, так і служив іншим людям.

IІ. Попрацюйте у групах.

І група: Складіть словникову статтю «талант» до тлумачного словника;

Талант - високий рівень обдарованості, природний хист людини до певного виду діяльності; видатні природні здібності людини до діяльності в якійсь галузі та уміння, які розвиваються з набуттям навичок і досвіду.

II група: Випишіть із тексту п'ять слів із різною кількість звуків і букв;

Життя, трьом, своїх, подвоїв, задіяним.

III група: Доберіть синонім й антоніми до виділених слів.

ясний - світлий, яскравий, прозорий;

безхмарний, незатьмарений, непотьмарений, чистий;

ясний - темний;

створювати - творити, утворювати, нарбджувати;

створювати - руйнувати;

добре - хороше, гарно, славно, гаразд, гоже;

добре - погано.

Повідомити про помилку
Реклама: